ظروف

ظروف پلاستیکی درب دار از لوازم ضروری آشپزخانه هستند، آنها فقط برای ذخیره باقی مانده یا اجزای یک غذای آماده هستند، اما می توانند کار مضاعف را نیز انجام دهند و به عنوان ظرفی برای حمل ناهار یا میان وعده ها در هنگام حرکت استفاده کنند.

و اگر می‌خواهید از ماندگاری آنها اطمینان حاصل کنید، تمیز کردن آن‌ها بسیار مهم است بعضی از انواع آن‌ها می‌توانند سال‌ها دوام داشته باشند، نه ماه‌ها، اگر بدانید چگونه از آن‌ها نگهداری کنید.

پیش از این، تفاوت بین سه ماده رایج، نحوه مراقبت صحیح از ظروف نگهداری مواد غذایی و نشانه هایی که زمان تعویض ظروف شما فرا رسیده است را به اشتراک می گذاریم.

از نظر دوام، پلاستیک بیشترین احتمال سایش و پارگی و جذب بو و لکه های غذا را دارد. Leanne Stapf، مدیر عامل اداره تمیز کردن می‌گوید:

مهم است که مدت زمانی که یک ظرف پلاستیکی داشته‌اید را پیگیری کنید، زیرا مواد شیمیایی می‌توانند هنگام گرم شدن از پلاستیک به بیرون نشت کنند.

یک نشانه آشکار که زمان پرتاب یک ظرف پلاستیکی فرا رسیده است، ترک خوردگی، تغییر رنگ یا تغییر شکل آن است.

اگر ظروف پلاستیکی دارید که فاقد BPA نیستند، ممکن است بخواهید از شر آن خلاص شوید، مطالعات نشان داده اند که بیسفنول A یا BPA یک ترکیب مختل کننده غدد درون ریز است که ممکن است عملکرد طبیعی هورمون ها را در بدن مختل کند.

بسته به جنس ظرف پلاستیکی، ممکن است نیاز به شستن دستی داشته باشد، “در حالی که بیشتر اقلام پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، حتما همه برچسب ها را بخوانید.

برخی از ظروف پلاستیکی [به خصوص نازک و به سبک بیرونی] به دلیل دمای بالا ممکن است تاب بخورند.

در دراز مدت، [برخی] ظروف پلاستیکی مواد غذایی ممکن است آسیب ببینند، از استفاده از ماشین ظرفشویی و از دست دادن شکل خود را،” Stapf اضافه می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *