گونی پلاستیکی ضایعاتی که کشور چین با آن پل پلاستیکی مستحکمی ساخت

صنعت بسته بندی گونی پلاستیکی ضایعاتی بخشی است که بیش از سایرین از خواص جادویی پلاستیک بهره می برد.

در واقع، 36 درصد از کل پلاستیک تولید شده در یک سال به انواع بسته بندی می رود. از غذاها و نوشیدنی ها گرفته تا داروها و داروها، برای محافظت یک شرکت از محصولات خود – هیچ راهی آسان تر و ارزان تر از استفاده از پلاستیک برای انجام این کار وجود ندارد.

اما پلاستیک بار زیست محیطی خاص خود را دارد و پلاستیک بازیافتی می تواند پاسخی برای مسئله جهانی زباله های پلاستیکی باشد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که استفاده از پلاستیک بازیافتی چه مزایایی دارد و چرا برندها باید بیشتر از پلاستیک بازیافتی استفاده کنند.

اول از همه، پلاستیک بادوام است، بنابراین می تواند از محتوای بسته بندی محافظت کند، مهم نیست که شرایط خارجی چقدر سخت باشد. از آنجایی که از زنجیره های طولانی مولکول های متصل به یکدیگر ساخته شده است، تقریباً تخریب ناپذیر است!

ثانیاً سبک وزن است – که حمل و نقل آن را نسبتاً ارزان و آسان می کند. در مقایسه با وزن یک بطری شیشه ای، یک بطری PET می تواند 40 برابر سبک تر باشد.

علاوه بر این، وزن کم آن باعث کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای در طول حمل و نقل در مقایسه با سایر مواد می شود.

آخرین اما نه کم اهمیت، پلاستیک را می توان به شکل های بی حد و حصر درآورد – آن را به یک ماده سازگار با امکانات بی شماری تبدیل می کند.

اگر سعی کنید به انواع بسته بندی های پلاستیکی فکر کنید، احتمالاً سردرد خواهید داشت! از بسته‌بندی‌های فیلم گرفته تا جعبه‌ها، از بطری‌ها تا ظروف، وقتی صحبت از بسته‌بندی پلاستیکی به میان می‌آید، آسمان محدودیت دارد!

با این وجود، علیرغم تمام این مزیت‌های استثنایی، پلاستیک بار زیست محیطی زیادی دارد. به طور خاص، باری است که 6.3 میلیارد تن وزن دارد. این وزن تمام زباله های پلاستیکی است که تاکنون تولید شده است.

اگر بخواهیم از دید کل جمعیت انسان بر روی یک ترازو بگذارند، وزن آن 316 میلیون تن خواهد بود این باعث می‌شود که وزن تمام پلاستیک‌هایی که تاکنون تولید شده‌اند 20 برابر بیشتر از وزن کل جمعیت انسان باشد.