کشف عسل وحشی لرستان در موزه لوور به عنوان یک ماده ارزشمند و گران قیمت

عسل وحشی لرستان سرشار از آنتی اکسیدان است و با کیفیت بالا – که حداقل فرآوری شده، گرم نشده و تازه است.

حاوی بسیاری از ترکیبات گیاهی فعال زیست فعال و آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک است. گونه‌های تیره‌تر نسبت به انواع روشن‌تر، آنتی‌اکسیدان بیشتری ارائه می‌دهند.

آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن گونه های فعال اکسیژن (ROS) در بدن شما کمک می کنند که می توانند در سلول ها تجمع کنند و باعث آسیب شوند.

این آسیب می تواند به شرایطی مانند پیری زودرس، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک کند.

به این ترتیب، بسیاری از مزایای سلامتی عسل به محتوای آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.

عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان از جمله اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدها است؛ برای سطح قند خون بهتر از قند معمولی است
وقتی صحبت از مدیریت قند خون به میان می آید، عسل ممکن است مزایای جزئی نسبت به قند معمولی داشته باشد.

اگرچه عسل مانند سایر انواع قند سطح قند خون شما را افزایش می دهد، آنتی اکسیدان های موجود در آن ممکن است به محافظت در برابر سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 کمک کند.

محققان دریافته‌اند که عسل ممکن است سطح آدیپونکتین را افزایش دهد، هورمونی که التهاب را کاهش می‌دهد و تنظیم قند خون را بهبود می‌بخشد.

همچنین شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف روزانه عسل ممکن است سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشد.

با این حال، در حالی که عسل ممکن است کمی بهتر از شکر تصفیه شده برای افراد مبتلا به دیابت باشد، هنوز هم باید در حد اعتدال مصرف شود.

همچنین مهم است بدانید که انواع خاصی از عسل را می توان با شربت ساده رقیق کرد. اگرچه تقلب عسل در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما همچنان یک مشکل گسترده است.

عسل ممکن است برخی از اثرات محافظتی مرتبط با مدیریت قند خون را ارائه دهد، اما همچنان باید در حد اعتدال مصرف شود، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2.