مردی که از سرکه گل یخ قزوین برای تجزیه کردن جسد همسرش استفاده کرد

فرسایش مینای دندانتوسط سرکه گل یخ قزوین نشان می دهد که غذاها و نوشیدنی های اسیدی به مینای دندان آسیب می رسانند.

نوشابه ها و آب میوه ها بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما برخی تحقیقات نشان می دهد که اسید استیک موجود در سرکه ممکن است به مینای دندان نیز آسیب برساند.

در یک مطالعه آزمایشگاهی، مینای دندان عقل در سرکه‌های مختلف با سطوح pH از 2.7 تا 3.95 غوطه‌ور شد. سرکه ها منجر به از بین رفتن 1 تا 20 درصد مواد معدنی دندان پس از 4 ساعت شد.

نکته مهم این است که این مطالعه در آزمایشگاه و نه در دهان انجام شد، جایی که بزاق به حفظ اسیدیته کمک می کند – و فرد به مدت 4 ساعت سرکه را در دهان خود نگه نمی دارد.

با این وجود، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مقادیر زیاد سرکه ممکن است باعث فرسایش دندان شود.

یک مطالعه موردی همچنین به این نتیجه رسید که پوسیدگی شدید دندانی یک دختر 15 ساله با مصرف 1 فنجان (237 میلی لیتر) سرکه سیب رقیق نشده در روز به عنوان یک کمک کاهش وزن ایجاد شده است.

بررسی مایعات مضری که به طور تصادفی توسط کودکان بلعیده شده اند نشان داد که اسید استیک سرکه رایج ترین اسیدی است که باعث سوختگی گلو می شود.

محققان توصیه کردند که سرکه به عنوان یک “ماده سوز آور قوی” در نظر گرفته شود و در ظروف ضد کودک نگهداری شود.

با این حال، یک گزارش موردی نشان داد که یک قرص سرکه سیب پس از قرار گرفتن در گلوی یک زن باعث سوختگی شده است. این زن گفت که به مدت 6 ماه پس از حادثه درد و مشکل در بلع را تجربه کرده است.

اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث سوختگی گلو در کودکان شده است. یک زن پس از قرار گرفتن یک قرص سرکه سیب در مری خود دچار سوختگی گلو شد.

سوختگی پوست: سرکه سیب به دلیل ماهیت شدید اسیدی اش، ممکن است هنگام استفاده روی پوست باعث سوختگی شود.

در یک مورد، یک دختر 14 ساله بر اساس پروتکلی که در اینترنت دیده بود، پس از استفاده از چند قطره سرکه سیب برای برداشتن دو خال، دچار فرسایش بینی شد.

در مورد دیگر، پسر 6 ساله ای با مشکلات سلامتی متعدد پس از درمان عفونت پای او با سرکه سیب توسط مادرش دچار سوختگی پا شد.

همچنین چندین گزارش حکایتی آنلاین از سوختگی های ناشی از استفاده از سرکه سیب روی پوست وجود دارد.