شیلنگ دوسر مهره علت معروفیت جوزف تامسون شد

اگر دمای اتمسفر یا دمای محیطی که از شیلنگ دوسر مهره عبور می‌کند بسیار گرم یا سرد باشد، شلنگ فلزی ممکن است تنها ماده‌ای باشد که می‌تواند در برابر چنین دمای شدید مقاومت کند.

شیلنگ های فلزی نسبت به سایر انواع شیلنگ می توانند طیف وسیع تری از مواد شیمیایی را تحمل کنند. اگر شیلنگ شما شیلنگ را در معرض مواد شیمیایی تهاجمی داخلی یا خارجی قرار می دهد، باید شیلنگ فلزی در نظر گرفته شود.

فولاد ضد زنگ مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی نشان می دهد و آلیاژها را می توان با شیلنگ های فلزی استفاده کرد تا آنها را در برابر خوردگی مقاوم کند.

در شیلنگ های غیر فلزی، احتمال نفوذ گازها از دیواره شلنگ و به داخل جو وجود دارد. در حالی که نفوذ شیلنگ های فلزی زمانی که به درستی ساخته شوند بعید است.

در مواقع خرابی، شیلنگ‌های فلزی سوراخ‌ها یا ترک‌های کوچکی ایجاد می‌کنند در حالی که شیلنگ‌های دیگر ترک‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند یا کاملاً از هم جدا می‌شوند.

علاوه بر این، اتصالات به شیلنگ‌های فلزی جوش داده می‌شوند، از این رو مشکلات نگهداری اتصالات در اینجا بعید است.

اگر خرابی ناگهانی شیلنگ فاجعه بار باشد، شیلنگ فلزی با اطمینان از اینکه محصول با سرعت کمتری نشت می کند، اثرات خرابی را به حداقل می رساند.

یک شلنگ فلزی می تواند به عنوان پوشش محافظ روی سیم ها و حتی سایر شیلنگ ها برای جلوگیری از سایش و خم شدن بیش از حد استفاده شود.

شیلنگ های زخمی نواری بسیار مقاوم در برابر سایش هستند و برای استفاده به عنوان محافظ ایده آل هستند. برای جلوگیری از خم شدن بیش از حد آن، می توان آنها را در قسمت بیرونی شیلنگ راه راه اعمال کرد.

یکی از راه‌های آزمایش شیلنگ فلزی یک مجموعه، خم کردن شیلنگ موجدار است، زیرا شلنگ زخمی نواری را نمی‌توان بیش از حد خم کرد بدون اینکه شلنگ را از هم جدا کرد.