درمان صدمات ناشی از سوختگی با پودر آلوئه ورا

صدمات ناشی از سوختگی یکی از مخرب ترین آسیب ها و یک بحران بزرگ بهداشت عمومی جهانی است. علیرغم پیشرفت های اخیر در شیمی درمانی ضد میکروبی و مدیریت زخم، عفونت همچنان یک مشکل مهم در درمان سوختگی است.

یکی از موثرترین ابزار برای دستیابی به تعادل میکروبی در زخم کلونیزه یا عفونی، استفاده مناسب از عوامل موضعی پودر آلوئه ورا پیشگیرانه است.

معرفی عوامل ضد میکروبی موضعی منجر به کاهش قابل توجه مرگ و میر ناشی از سوختگی تا به امروز شده است. شهزاد و همکاران کارایی ژل آلوئه ورا را در مقایسه با کرم سولفادیازین نقره ای 1% (SSD) به عنوان پانسمان سوختگی برای درمان سوختگی های سطحی مورچه با ضخامت جزئی ارزیابی کردند.

بیماران سوختگی حرارتی که با پودر آلوئه ورا چاقی پوشیده شده بودند، در مقایسه با افرادی که با کرم SSD پوشیده بودند، از نظر اپیتلیال کردن زودهنگام زخم، تسکین درد زودتر و مقرون به صرفه بودن مزیت نشان دادند.

فیبروز زیر مخاطی دهان (OSMF) یک اختلال بالقوه بدخیم در مخاط دهان است که عمدتاً با تمرین جویدن گوتکا و کود فوفل مرتبط است.

پاتوژنز مبهم است و تا به امروز هیچ درمان قطعی برای مدیریت OSMF در دسترس نیست. Sudarshan و همکاران [14] کارایی  پودر آلوئه ورا بسته بندی را با آنتی اکسیدان ها در درمان OSMF مقایسه کردند.

ارزیابی کلی پارامترها نشان داد که گروه پودر ژل آلوئه ورا در مقایسه با گروه آنتی اکسیدان پاسخ درمانی بهتری را نشان داد. ثابت می کند که نسبتاً ایمن است، می تواند به صورت موضعی، به راحتی در دسترس، اقتصادی، غیرتهاجمی و موثر در درمان OSMF استفاده شود.

  • منابع:
    1. Possible Efficacy of Aloe Vera Gel to Wound Healing and Pain Relief: Case Reports of Kampo Medicine With Aloe Vera Juice
  • تبلیغات: 
    1. کشف شیرآلات دوره سلجوقیان!
    2. می توانید با مسیر درست پولدار شوید
    3. با مصرف چیپس میوه آرامش داشته باشید
    4. پشت پرده ناپدید شدن 38 تن نارنگی از انبار بهنمیر چه بود؟