با الکل صنعتی سفید به گیاهانتان آب دهید تا جاودان بمانند

اکسید کردن یک الکل صنعتی سفید اولیه فقط در مرحله آلدئید به دلیل سهولت اکسید شدن آلدئیدها به اسیدها دشوارتر است.

معرف های ویژه ای برای تبدیل الکل های اولیه به آلدئید ساخته شده اند. کلروکرومات پیریدینیم که اغلب به اختصار PCC نامیده می شود، اکسید کننده ملایم تری نسبت به اسید کرومیک است و اکثر الکل های اولیه را به آلدهیدها اکسید می کند.

PCC مجموعه ای از تری اکسید کروم (CrO3) با پیریدین (C5H5N) و کلرید هیدروژن (HCl) است که به صورت پیریدین ∙ CrO3 ∙ HCl نوشته می شود.

الکل. ترکیبات شیمیایی. اکسید کردن یک الکل اولیه با استفاده از معرف های ویژه ای که برای تبدیل الکل های اولیه به آلدئید ساخته شده اند. یکی از مواد معدنی کلروکرومات پیریدینیوم (PCC) است.

همه مواد اگر به مقدار کافی مصرف شوند سمی هستند و الکل ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگرچه اتانول کمتر از متانول سمی است، اما با این وجود یک ماده سمی است و سالانه افراد زیادی بر اثر مسمومیت با اتانول جان خود را از دست می دهند.

زمانی که فردی از مسمومیت خفیف با اتانول رنج می برد، گفته می شود که فرد مست است. از آنجایی که حیوانات اغلب غذاهای تخمیر شده و حاوی اتانول مصرف می کنند، بدن آنها روش هایی را برای حذف یا سم زدایی اتانول قبل از تجمع و مسموم کردن مغز ایجاد کرده است.

یکی از راه‌های سم‌زدایی بدن برای اتانول، اکسید کردن آن با استفاده از آنزیمی است که توسط کبد، الکل دهیدروژناز یا ADH تولید می‌شود. الکل دهیدروژناز اکسیداسیون اتانول به استالدهید را کاتالیز می کند، که بیشتر به اسید استیک (به عنوان یون استات)، یک متابولیت طبیعی اکسید می شود. عامل اکسید کننده واقعی شکل اکسید شده نیکوتین آمید آدنین دی نوکلئوتید، NAD+ است.

واکنش بدن به الکل‌های ساده، اکسید کردن آنهاست. این استراتژی با اتانول به خوبی کار می کند، زیرا محصول استات، یک متابولیت طبیعی است. با این حال، هنگامی که الکل های دیگر بلعیده می شوند، اکسیداسیون ممکن است منجر به سایر محصولات سمی شود.

به عنوان مثال، اکسیداسیون متانول باعث تولید فرمالدئید و متعاقبا اسید فرمیک (به عنوان یون فرمت) می شود. هر دوی این محصولات سمی تر از خود متانول هستند.

اتیلن گلیکول (ضد یخ خودرو) به اسید اگزالیک (به عنوان یون اگزالات)، ترکیب سمی موجود در برگ های ریواس و بسیاری از گیاهان دیگر اکسید می شود. اتیلن گلیکول طعم شیرینی دارد و بسیاری از سگ‌ها و گربه‌ها هر ساله با نوشیدن ضدیخ خودرو که با بی‌احتیاطی دور ریخته شده است مسموم می‌شوند.