استفاده از پارچه کرپ مازراتی مشکی توسط طالبان ممنوع اعلام شد

کرپ چه نوع پارچه ای است؟ در زمان مادربزرگ ها و مادران ما، تنوع لباس ها مثل الان وجود نداشت و چیزها با دوامشان متمایز می شدند.

جای تعجب نیست که این لباس های دخته شده از پارچه کرپ مازراتی مشکی به ارث رسیده و صادقانه به زنان چندین نسل خدمت می کند.

کرپ یکی از پارچه های مد روز در آن زمان به حساب می آمد که به دلیل خواص منحصر به فرد و ظاهر جذابش تا به امروز اهمیت خود را از دست نداده است.

به راحتی می توان مواد را با بافت مشخصه بوم تشخیص داد – دانه دانه، در لمس خشن. یک “اثر کرپ” مشابه در تولید به 2 روش به دست می آید.

1. نخ های پیچش کرپ. برای اینکه نخ قوی، کشسان و متراکم شود، آن را به هم می پیچند. تعداد دورهای یک نخ به طول 1 متر می تواند به 3000 برسد!

الیاف آماده شده در هم آمیخته شده اند (معمولاً به روش کتانی)، رشته های متناوب در جهات مختلف پیچیده می شوند.

مرحله نهایی تولید، بخارپز کردن پارچه است. تحت تأثیر آب داغ، نخ باز می شود و توسط الیاف دیگر در جای خود نگه داشته می شود، در نتیجه ترکیبی از نخ های سفت و شل، زبری پارچه حاصل می شود.

2. ریز بافی: با استفاده از این تکنیک نخ معمولی به روش خاصی بافته می شود.

اصل ایجاد “افکت کرپ” چیست؟ بدون الگوی واضح، بخش هایی از نخ های بافندگی را تشکیل می دهند که با پارچه اصلی متفاوت است، بنابراین در این مورد هیچ الگو یا نقش دقیقی روی پارچه وجود ندارد.

پارچه های کرپ از هر دو الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. اغلب ابریشم، پنبه، اکریلیک و پلی استر، کمتر پشم است.

کرپ ژرژت. مواد نازک، شفاف، الاستیک با بافتی برجسته و درخشندگی روشن، چیزهای حاصل از آن یا محبوبیت پیدا می کند یا در صنعت مد بی ربط می شود، همانطور که اکنون هستند.

پارچه به ندرت در فروش یافت می شود و در پردازش بسیار دقیق است.

کرپ کششی: مواد نرم، محکم و الاستیک ساخته شده از ویسکوز یا پلی استر. محصولات ساخته شده از این پارچه کاملاً شکل خود را حفظ می کنند و هنگام پوشیدن کشیده نمی شوند.