استفاده از سس مایونز مهرام 450 گرمی در تولید رنگ های ساختمانی که دچار رطوبت زدگی نمی شوند

در حقیقت سس مایونز مهرام 450 گرمی به طور غیررسمی سس مایونز یک سس غلیظ و خامه ای است که سرد درست می شود و مصرف می شود.

سس مایونز از مخلوط کردن زرده تخم مرغ و روغن تهیه می شود، سپس با سرکه یا آب لیمو و گاهی اوقات گیاهان و ادویه جات طعم دار می شود.

اغلب به عنوان چاشنی برای غذاهایی مانند سالاد، ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود.

سس مایونز یکی از سس های مادر آشپزی کلاسیک فرانسوی است، بنابراین پایه بسیاری از سس های سرد و سس های سالاد است.

در حالی که برخی از مورخان آشپزی مشاهده می کنند که مخلوطی شبیه سس مایونز از روغن زیتون و تخم مرغ توسط مصریان و رومیان باستان مصرف می شد، سس مایونز که امروزه می شناسیم امولسیون روغن، تخم مرغ و آب لیمو و/یا سرکه، به علاوه چاشنی ها- ساخته شده است.

مورخان مواد غذایی تئوری های ممکن کمی برای منشا سس مایونز ارائه می دهند. محبوب ترین داستان مربوط به 28 ژوئن 1756 است، زمانی که دوک ریشلیو فرانسوی پورت مایون را در جزیره مینورکا اسپانیا تصرف کرد.

هنگام تهیه جشن پیروزی، سرآشپز دوک مجبور شد روغن زیتون را به جای خامه در سس جایگزین کند. سرآشپز که به طور غیرمنتظره ای از نتیجه راضی بود، نتیجه را به افتخار محل پیروزی “ماهونز” نامید.

سال‌ها پس از شروع، سرآشپز بزرگ فرانسوی ماری آنتوان کارم (1784-1833)، بنیان‌گذار مفهوم آشپزی عالی، دستور اولیه را با مخلوط کردن روغن نباتی و زرده تخم‌مرغ در یک امولسیون سبک‌تر کرد.

این دستور پخت او بود که در سراسر اروپا و متعاقباً ایالات متحده و جهان مشهور شد.

سس مایونز به سرعت تبدیل به یک سس محبوب شد و در غذاهای اروپایی گسترش یافت.

در اوایل دهه 1900، یک مهاجر آلمانی به نام ریچارد هلمان یک غذاخوری در شهر نیویورک افتتاح کرد. سالادهایی که همسرش با سس مایونز خانگی خود درست می کرد، از اقلام محبوبی بود.