کفش

هنگام انتخاب کفش های ورزشی یا خرید کفش عمده گناوه، باید به تعدادی از عوامل مهم توجه کنید و بلافاصله به وضوح بفهمید که برای چه هدفی به این کفش ها نیاز دارید:

برای پیاده روی معمولی در اطراف شهر یا برای سفرهای کشور؟ برای تناسب اندام در باشگاه، دویدن، تنیس یا بسکتبال؟ برای پیاده روی در مناطق کوهستانی یا ناهموار؟

در هر مورد، به کفش های مختلفی نیاز خواهید داشت. هیچ جفت کفش کتانی وجود ندارد که بتوان آن را برای فعالیت های مختلف پوشید و همیشه احساس راحتی کرد.

شما همچنین باید ویژگی های پای خود را در نظر بگیرید: عرض، پر بودن، پرونی بودن آن (یعنی نحوه قرارگیری پا در حین حرکات)، وجود هر گونه مشکل صافی کف پا، پاچنبری، والگوس یا تغییر شکل واروس، تورم، وجود نقرس، دیابت، وضعیت پس از آسیب و سایر ویژگی ها.

بعلاوه، مهم است که برای چه شرایط خارجی کفش را انتخاب می کنید، همیشه شرایط آب و هوایی (زمستان یا تابستان، یخ، جاده های خارج از جاده یا جاده های تمیز و صاف) را در نظر بگیرید.

تمام این داده ها باید هنگام خرید کفش در نظر گرفته شود و پارامترهای انتخابی خود را به دستیار فروش اطلاع دهید تا راحت تر به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

حداقل دانشی در زمینه سلامت پا و کفش های ورزشی “بی ضرر” که یک فروشنده در یک فروشگاه کفش باید داشته باشد تا برای خریدار مفید باشد تا فردی که به فروشگاه مراجعه می کند متخصص در او ببیند.

و به توصیه های او گوش می دهد و انتخاب درستی می کند؟

یک فروشنده در یک فروشگاه کالاهای ورزشی یا مد که به مشتریان در انتخاب کفش کمک می کند، باید دانش اولیه ای در مورد بیومکانیک راه رفتن، پرونیشن (نحوه قرار دادن پا در حین راه رفتن) و کفش هایی که برای پاهای مشکل دار مناسب هستند، داشته باشد.

البته او باید تفاوت بین کفش های طراحی شده برای ورزش های مختلف و حرکت روی انواع سطوح مختلف را درک کند (مثلاً کفش های دویدن روی آسفالت صاف با کفش های دویدن در زمین های ناهموار متفاوت خواهد بود).

چرا درک ویژگی های بیومکانیک و پرونیشن مهم است؟ واقعیت این است که با نقض بیومکانیک مرتبط با هر گونه آسیب شناسی پرونیشن، مشکلات مختلفی با پاها ایجاد می شود، زیرا بار روی آنها شروع به توزیع نابرابر می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *